Vprašajte nas
Izbor izdelkov

Design hotel; vsem dostopno udobje

Na potovanjih ali doma lahko vedno pogosteje opažamo oznake za hotele, za katere si mislimo, da so zanimivi le ozkemu krogu ljudi; »design« hotel, butični hotel, »lifestyle« hotel. So ti hoteli namenjeni izključno arhitektom, opremljevalcem in vsem tistim, ki se ukvarjajo z urejanjem notranjih prostorov in so na službeni poti? In kaj pomenijo tistim popotnikom in turistom, ki iščejo drugačno izkušnjo bivanja?

Besedna zveza »design« hotel je novejši izraz in še ni splošno uveljavljen, saj se je prvič pojavil leta 2008 (v Ameriki so prve butične hotele odprli že na začetku osemdesetih let prejšnjega stoletja). Seveda so se nekateri vizionarski podjetniki in tisti z izrazitim čutom za umetnost in lepo s tem pojmom srečali že prej. Bili so prvi, ki so želeli ponuditi svojim gostom zanimivejšo izkušnjo bivanja in zaupali arhitektom in opremljevalcem prostorov nalogo, da sobe in objekt v celoti opremijo na način, da bosta prvi vtis in bivanje v njem za gosta posebna in tudi osebno doživeta izkušnja.

Design Hotels je združenje priznanih hotelov z vsega sveta. Člane kluba združujejo individualnost, napredne, izvirne arhitekturne rešitve in pristna vključitev v naravno okolje ali zgodovinsko dediščino. Izbrani hoteli »poosebljajo« najbolj napredne ideje za nastanitev in ponujajo svojim gostom nove oblike turizma, ki omogočajo ne zgolj sprostitev, temveč tudi nove izkušnje in navdih. Znamka Design Hotels pomeni veliko priznanje za njene člane, uporabnikom pa zagotavlja edinstveno izkušnjo v prefinjenem okolju in brezhibno postrežbo.

Prvi pogoj, da nek hotel pridobi naziv design, je vsekakor njegova izvirnost. Izključeni so vsi tisti predlogi, ki so že del neke druge hotelske verige, čeprav moramo poudariti, da tudi slednje vedno bolj stremijo k drugačnosti svoje ponudbe. Zelo pomemben element je udobje, ki ga gost občuti od trenutka, ko vstopi v hotel, pa vse do konca bivanja.

In kateri pristop je povezan z dobrim počutjem, ki odlikuje tovrstne hotele? Ko govorimo o dobrem počutju se ne bomo prepustili že znanemu razkošju, kakovostni postrežbi in ponudbi storitev. Zanima nas nekaj več. Nekaj, kar ni splošno sprejet vzorec oziroma model in pri čemer se lahko povsem zanesemo na dobre občutke ter počutje v prostoru, kjer je arhitektura premišljeno zasnovana in ni nič prepuščeno naključju. Pogosto že po zunanjem videzu objekta lahko zaslutimo drugačnost, bodisi da gre za planinsko kočo ali objekt v mestu. Zunanjost design hotela izstopa od ostalih, a je obenem vpeta v arhitekturo okolice. Pročelja, barve, okna, balkoni ali vrtovi so harmonično zliti z okolico in v arhitekturnem pogledu soustvarjajo podobo kulturne krajine oziroma dela mesta. Izrazito se to kaže predvsem v mestih z bogato kulturno, zgodovinsko in arhitekturno dediščino.

V čem se »design« hotel razlikuje od drugih?

Ko vstopimo v nek »design« hotel nas pogled na številne arhitekturne in oblikovne rešitve prostora prepriča, da gre za drugačen in zanimivejši prostor in opremo. V nekaterih hotelih se trudijo, da bi bili njihovi prostori bolj trendovski, predvsem za poslovne goste. Zaposleni jim želijo pričarati zanimive družabne večere. Ti prostori so običajno razkošnejši; točilni pulti izstopajo saj so pozlačeni, nekateri so opremljeni s svetlobnimi efekti in celo kričečimi vzorci.

Spet v drugih sta prostor in oprema bolj premišljeno izbrana, minimalistična in s tem za marsikoga prijetnejša. Posamezni kosi pohištva so skrbno izbrani, stene pa opremljene z umetniškimi deli priznanih ustvarjalcev. Pogosto se sobe med seboj razlikujejo v določenih dodatkih in detajlih, vsaka je zaokrožena celota, zato se tudi gost lažje odloča. Glede cenovne ponudbe tovrstni hoteli običajno niso najdražji. Opazimo lahko dovršeno in izvirno izvedbo manjših enot, kjer dobro zasnovan načrt prostorov omogoča vrednotenje celotnega objekta, ki pri klasičnem hotelskem projektiranju, sploh ne bi bil izvedljiv.

Primer dobre prakse je na primer Loyd hotel v Amsterdamu. Načrt zanj je naredil nizozemski arhitekturni studio MRVD. Sodelovali so tudi drugi arhitekti in oblikovalci, ki so sobam vdahnili precej osebne note. Zanimivo je, da imajo sobe istega hotela od ene do petih zvezdic. Tako so lahko bivališča manj ali bolj zahtevnih turistov. Ne glede na število zvezdic je notranja oprema vsake sobe izbrana z občutkom. V sobah z eno zvezdico vas bo na primer pričakal kopalni plašč, v tistih s petimi, pa poleg ostalega udobja, pod strop pritrjena gugalnica. Ideja o gugalnici je izvirna. Uslužbenec, ki je na službeni poti v Madridu si bo morda zaželel in privoščil bivanje v enem najbolj luksuznih hotelov mesta - Silken hotel Puerta America. Stavba ima dvanajst nadstropij, in tisti, ki si to lahko privoščijo, se prepustijo uživanju v edinstveni arhitekturi in razkošju oblik. Lloyd hotel iz Amsterdama pa je verjetno bolj namenjen popotniku, ki ni pripravljen porabiti veliko denarja in lahko že za petdeset eurov na noč uživa v lepem okolju in kakovostni postrežbi.

Po namišljenem popotovanju po butičnih hotelih se selimo v sosednjo Italijo. Smo v Milanu, kjer se moramo kar malo znajti, da odkrijemo Yard hotel. Najdemo ga v živahnem predelu mesta, znotraj majhnega dvorišča, ki obiskovalca ločuje od mestnega vrveža. Zaradi svetovljanske podobe se zdi, da je privlačen za goste z različnimi zahtevami in pričakovanji. Direktor hotela Alessandro Cesario pravi, da je namenjen tistim popotnikom, ki radi raziskujejo in si želijo drugačne izkušnje kot jo običajno doživijo v klasičnih hotelih. V hotelu vsak prostor »pripoveduje« drugo zgodbo in želi si predvsem, da bi se v njih gostje dobro počutili. Italijanski koncept se po njegovem mnenju ne odraža zgolj v izbiri opreme in predmetov, ampak predvsem v prijaznem sprejemu osebja hotela. Zanj blagovna znamka italijanskega stila pomeni posebno izbran okus in pestra izbira, kar je združeno v prijetnem in svetovljanskem okolju. Vsaka soba je tematsko in športno zasnovana. Gostje izbirajo med tistimi za tenisače, lovce ali igralce ragbija; trofeje in odlikovanja so obešena na stene.

DD 724 je očarljiv hotel z nenavadnim imenom v središču Benetk. Lastnica in direktorica Chiara Bocchini je z odprtjem uresničila mladostno željo. Že kot deklica se je igrala v milanskem hotelu Marittima, katerega lastnik je bil njen ded. Pravi, da si je želela ustvariti ambient, kjer bi se najprej dobro počutila sama. Lokacijo za hotel je izbirala premišljeno. Morala je biti nekaj posebnega, tudi za Benetke; elegantna in predvsem z veliko svetlobe. Pravi, da se je potem, ko jo je našla, vse ostalo zgodilo zelo spontano. Skupni prostori in sobe so opremljene z umetniškimi deli sodobnih italijanskih ustvarjalcev. Spokojnost in eleganca ambienta sta poudarjeni ob svetlobi sveč, vse skupaj pa v prostorih zaokroži magijo samega mesta Benetk, njenega umetniškega čara in kulture. Znotraj hotela je tudi manjša knjižnica. Gostje lahko uživajo v prebiranju knjig ob pogledu na vedute mesta in pokrajine. Hotel DD.724 bo všeč predvsem tistim popotnikom, ki ne marajo masovnega turizma in se bolje počutijo v intimnejših, a hkrati luksuznih hotelih.

Vir: objavljeno v reviji Gostinec september/oktober 2014

<-- Nazaj na Članke

Na vrh strani

Nastavitve uporabe piškotkov

Spletno mesto uporablja pišotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki. Več o piškotkih ...

Spodaj so navedeni piškotki, pri katerih lahko upravljate z dovoljenji.

Dovoljenja uporabljenih piškotkov


Google Analytics
Statistika obiska strani
AddThis
Vtičnik za Facebook, Twitter,...